یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۷:۲۱

ایران از سهم خود در اوپک کوتاه نمی‌آید
افزایش صادرات نفت به روزانه 2.4 میلیون بشکه

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اکنون تولید روزانه نفت خام کشورمان به چهار میلیون بشکه نزدیک شده و صادرات نفت خام در مرز دو میلیون و 440 هزار بشکه قرار دارد و جمهوری اسلامی از سهم خود در اوپک کوتاه نمی‌آید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، علی کاردر افزود: امروز فعالیت در بخش نفت به مثابه حضور در میدان جنگ است و صنعت‌گران فعال در این حوزه باید با افزایش و حفظ توان تولید، با تمام توان از خاکریزهای تولیدی صیانت کنند. وی گفت: نشست اوپک نزدیک است و ایران در گرفتن سهم خود کوتاه نخواهد آمد و از سوق دادن واحد‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران به سمت فعالیت در قالب اکتشاف و تولید (E&P) خبر داد.

کاردر افزود: فعالیت‎های بخش تصدی‎گری به شرکت‎های فرعی به‌تدریج واگذار می‌شود و نقش حاکمیتی این شرکت پررنگ‎تر خواهد شد. وی ضرورت تغییر برخی شاخص‌ها به عنوان یکی از راه‌های افزایش کارآمدی و بهره‌‌وری سازمانی را مورد تاکید قرار داد. این مقام مسئول موضوع تفویض اختیارات صفر تا 100 به معاونانش را یادآور شد و گفت : سیاست‌گذاری‌های کلان، همه زیرنظر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: شرکت‌های فرعی وابسته، اکنون کارگزار محسوب می‌شوند؛ اما در صددیم که این شرکت‌ها با عقد قرارداد با شرکت‌های بین المللی و داخلی، راهبری توسعه میدان‌ها را به دست گیرند و خود به عنوان طرف قرارداد شرکت ملی نفت ایران، در توسعه میادین نقش آفرینی کنند.

کاردر موضوع آغاز فرایند اجرای قراردادهای جدید نفتی را خاطرنشان کرد و گفت: شناسایی شرکت‌های صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در قالب شرکت‌های اکتشاف و تولید به پایان رسیده و صلاحیت 11 شرکت ایرانی در حوزه نفت مورد تایید قرار گرفته و در فراخوان شرکت‌های بین المللی نیز اعلام شده و این شرکت‌ها در حال تهیه و ارسال اطلاعات درخواستی ایران هستند. وی یادآور شد: شرکت‌های ایرانی منتخب در فهرست وزارت نفت، هیچ یک در حوزه اکتشاف و تولید (E&P)  نیستند، بلکه در بهترین حالت پیمانکاران عمومی (GC) هستند که برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید، مستعد و صاحب صلاحیت شناخته شده‌اند و به این سمت حرکت می‌کنند.



  کد خبر : 2675
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :